marliesenberry.reismee.nl

Zoektocht in Sorong Papua

Gisteren kwamen we op Kri Nederlanders tegen. De man had vrijwilligerswerk gedaan in Sorong. Hij adviseerde ons in Sorong naar Kitong Papua Resto te gaan. Omdat het eten daar heerlijk zou zijn.

Na de boottocht van 2 uur, kwamen we aan in Sorong. Het Luxio hotel is mwah, maar wel met airco. Wat best lekker is in deze temperatuur!

Toen begon het avontuur! Zoeken naar het restaurant. We hadden natuurlijk een taxi kunnen nemen, maar kozen voor public transport. Honderden gele busjes voor de locals, waarvan de één nog krakkemikkiger dan de ander.

Wij kozen natuurlijk die ene waar de door de bodem de weg konden zien! Ber ging voorin zitten en ik achterin. Al vrij snel zag ik iets bewegen vanuit m'n ooghoek. Een gigant van een KAKKERLAK !!! Benen omhoog dus en de rakker goed in de gaten houden. Wat was ik blij dat we uit konden stappen!!! Maar het moment dat we buiten stonden, zag ik die KAKKERLAK over Ber z'n rug lopen whaaaahhhhh. Jasses!!!

Oké, de het volgende busje moest een nieuwer model zijn.

En inderdaad, deze had geen kakkerlakken. Wij uitleggen aan de beste chauffeur waar we naartoe wilde. Hij had geen idee. Dat werd dus een rondje sightseeing in Sorong. Overal mensen oppikken, zodat het busje steeds voller werd. We hadden alleen arco en geen airco, dus ik voelde het zweet op plekken, waar ik geen zweet wil voelen!

Trouwens, de schokbrekers waren ook niet je van het ha ha. Nadat we aan mede passagiers hadden gevraagd of ze ons konden helpen, en we ook daar niet uitkwamen, zijn we uitgestapt bij een shopping mall.

Daar vonden we iemand die een beetje Engels sprak en wist waar het restaurant zat. Dus 20 min lopen in de bloed hete zon

Maar we hebben het gevonden!!!.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!