marliesenberry.reismee.nl

Het zit erop!

Laatste dag in Jakarta.

Zoals gebruikelijk hier, waren we weer vroeg wakker. Om 07:00 zaten we al aan het ontbijt. Wat heerlijk om deze vakantie af te sluiten in een luxe suite van dit mooie hotel!

Gisteren zijn we op aanraden van de dame van de receptie naar de beach site van Jakarta gegaan. Zou mooi moeten zijn. Mwah, niet volgens onze begrippen. Geen aanrader dus. Daarna met de taxi naar Central Park shopping melk. Opgelicht door een klootzak van een chauffeur!!! De heenweg betaalde we 68000 rupiah en de terugweg ( die korter zou moeten zijn) moesten we 148000 rupiah afrekenen. De chauffeur dacht waarschijnlijk dat wij niet door zouden hebben dat hij een omweg om heel Jakarta nam. Toen wij hem dat vertelde, kon hij geen woord Engels meer ha ha. Maar de shopping malls zijn fantastisch hier! En in grote getalen aanwezig.

Na het ontbijt is Ber nog even gaan trainen en heb ik een poging gedaan om nog even aan het zwembad te zitten. Pffffff niet te doen! Veel te warm hier! Dus hup onder de douche en op naar de volgende mall.

Om 21:00 uur vliegen we terug naar onze schatjes en sluiten we een geweldige reis af, waar we nog een lange tijd op kunnen teren.

Tot snel!

Zoektocht in Sorong Papua

Gisteren kwamen we op Kri Nederlanders tegen. De man had vrijwilligerswerk gedaan in Sorong. Hij adviseerde ons in Sorong naar Kitong Papua Resto te gaan. Omdat het eten daar heerlijk zou zijn.

Na de boottocht van 2 uur, kwamen we aan in Sorong. Het Luxio hotel is mwah, maar wel met airco. Wat best lekker is in deze temperatuur!

Toen begon het avontuur! Zoeken naar het restaurant. We hadden natuurlijk een taxi kunnen nemen, maar kozen voor public transport. Honderden gele busjes voor de locals, waarvan de één nog krakkemikkiger dan de ander.

Wij kozen natuurlijk die ene waar de door de bodem de weg konden zien! Ber ging voorin zitten en ik achterin. Al vrij snel zag ik iets bewegen vanuit m'n ooghoek. Een gigant van een KAKKERLAK !!! Benen omhoog dus en de rakker goed in de gaten houden. Wat was ik blij dat we uit konden stappen!!! Maar het moment dat we buiten stonden, zag ik die KAKKERLAK over Ber z'n rug lopen whaaaahhhhh. Jasses!!!

Oké, de het volgende busje moest een nieuwer model zijn.

En inderdaad, deze had geen kakkerlakken. Wij uitleggen aan de beste chauffeur waar we naartoe wilde. Hij had geen idee. Dat werd dus een rondje sightseeing in Sorong. Overal mensen oppikken, zodat het busje steeds voller werd. We hadden alleen arco en geen airco, dus ik voelde het zweet op plekken, waar ik geen zweet wil voelen!

Trouwens, de schokbrekers waren ook niet je van het ha ha. Nadat we aan mede passagiers hadden gevraagd of ze ons konden helpen, en we ook daar niet uitkwamen, zijn we uitgestapt bij een shopping mall.

Daar vonden we iemand die een beetje Engels sprak en wist waar het restaurant zat. Dus 20 min lopen in de bloed hete zon

Maar we hebben het gevonden!!!.

Laatste dag op Raja Ampat

Wat hebben we genoten!

Dit is een plek waar we nog wel een keer naar terug willen. We hebben een heerlijke kamer met een grote veranda en een fantastisch uitzicht gehad! De crew en de managers Mel en Dex doen het geweldig hier. Super lief allemaal! De snorkelplekken die ze voor ons hebben uitgezocht waren zo mooi!! En ook het eten was heerlijk.

Nu van de laatste zonsondergang genieten en morgen vroeg met de boot naar Sorong op het vaste land van Papua. Daar blijven we 1 nacht, waarna we maandag naar Jakarta vliegen. Nog 2 nachten in een luxe hotel en woensdag naar huis.

Bali, Bunaken Sulawesi, kri Raja Ampat het was een fantastische reis!!!

X x ons

High five van een manta!

Vanmorgen om 06:00 opgestaan, ontbijtje erin en gaan!

Na een instructie wat betreft de stroming en hoe te handelen bij manta's. We begonnen bij Sandy Beach. Snorkel spullen aan en rap het water in. Gelijk zagen we 2 grote manta's !!! Hoe waanzinnig gaaf is dat!! Whooohoooo. Dit was echt een kippenvel moment! Al snel kwamen er meer en ze bleven terugkomen. Vlak onder ons door! Zo dichtbij dat ik zelfs ben aangetikt door een vleugel!! Een soort high five van een mega manta! Mijn dag kon niet meer stuk! Na de manta's zijn we koffie gaan drinken op een pier bij een eilandje.

Daarna zijn we de mangrove ingegaan. Prachtige tocht langs paddestoel eilandjes. Toen konden we weer snorkelen bij een pass touch. Daar stond me toch een stroming! Je kon je mee laten voeren van baai naar baai, tot we bij een grot aankwamen. Vervolgens was de lunch op een van de eilandjes. Heerlijk gegeten!

We hadden na de lunch de mogelijkheid om een ontzettend steile klim te maken ( waar ik even vergat dat ik toch niet meer de jongste ben) naar een uitkijkpunt over de baai met paddestoel eilandjes. Pfffff werd even zwart voor mn ogen, maar we hebben het gehaald!! Wat een uitzicht! Toen weer naar beneden, wat nog spannender was. Best glad na de regenbui van gisteren!

Wat waren we blij met de koude douche van bergwater bij het lunch eilandje!

Nu afgeknoedeld op het liedje op onze veranda. Foto's van de Manta's zijn helaas niet scherp, maar hoop dat het filmpje wel is gelukt!

Genieten met een grote G

Na een geweldige snorkel trip vanmorgen en een afternoon swim vanmiddag ( Foto's volgen nog) , gaan we morgen de hele dag op pad met de boot. Er worden ons hele mooie lokaties belooft! We bezoeken verschillende eilanden om te snorkelen en te bezoeken. Waaronder het eiland Gam. Daar schijn je na een klim, een fenomenaal uitzicht over de baai te hebben. Dus morgen weer mooie Foto's denk ik!

Prachtig koraal

Hele mooie snorkeltrip!

Check de foto's!

Toch gelukt!

Ik zal morgen proberen wat meer foto's te plaatsen

Geen wifi

Sorry allemaal, de internetverbinding is zo slecht hier in het paradijs, dat ik hier geen foto's kan plaatsen. Gelukkig lukt het wel op Facebook!

Het is zo prachtig hier, de baby haartjes riffen en schildpadden zwemmen onder onze veranda door. We hebben met snorkelen al zoveel moois gezien. Mel en Dex runnen dit resort en dat doen ze fantastisch! We gaan er elke dag met de boot opuit. Iedere keer naar een nieuwe unieke plek. Vandaag zelfs een haai gezien van 2.5 meter. Ook zijn we naar een klein dorpje geweest op één van de eilandjes. Foto's staan op Facebook.

Wij gaan nog even door met genieten!. Ik zal nog even proberen een foto van de zonsondergang te plaatsen.