marliesenberry.reismee.nl

High five van een manta!

Vanmorgen om 06:00 opgestaan, ontbijtje erin en gaan!

Na een instructie wat betreft de stroming en hoe te handelen bij manta's. We begonnen bij Sandy Beach. Snorkel spullen aan en rap het water in. Gelijk zagen we 2 grote manta's !!! Hoe waanzinnig gaaf is dat!! Whooohoooo. Dit was echt een kippenvel moment! Al snel kwamen er meer en ze bleven terugkomen. Vlak onder ons door! Zo dichtbij dat ik zelfs ben aangetikt door een vleugel!! Een soort high five van een mega manta! Mijn dag kon niet meer stuk! Na de manta's zijn we koffie gaan drinken op een pier bij een eilandje.

Daarna zijn we de mangrove ingegaan. Prachtige tocht langs paddestoel eilandjes. Toen konden we weer snorkelen bij een pass touch. Daar stond me toch een stroming! Je kon je mee laten voeren van baai naar baai, tot we bij een grot aankwamen. Vervolgens was de lunch op een van de eilandjes. Heerlijk gegeten!

We hadden na de lunch de mogelijkheid om een ontzettend steile klim te maken ( waar ik even vergat dat ik toch niet meer de jongste ben) naar een uitkijkpunt over de baai met paddestoel eilandjes. Pfffff werd even zwart voor mn ogen, maar we hebben het gehaald!! Wat een uitzicht! Toen weer naar beneden, wat nog spannender was. Best glad na de regenbui van gisteren!

Wat waren we blij met de koude douche van bergwater bij het lunch eilandje!

Nu afgeknoedeld op het liedje op onze veranda. Foto's van de Manta's zijn helaas niet scherp, maar hoop dat het filmpje wel is gelukt!

X x ons